پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150528
از کجا مرغ ارزان بخريم؟
تاریخ انتشار : 1393/11/28 13:17:47
نمایش : 1184
رئيس انجمن صنفي پرورش دهندگان مرغ گوشتي با اشاره به عرضه مرغ کمتر از ۷ هزار تومان در بازارچه‌هاي بهاره، گفت: درحال حاضر قيمت مرغ در ميادين ميوه و تره بار و مراکز عمده فروشي مناسب است.
محمد يوسفي با بيان اينکه برنامه‌اي مبني بر کاهش توليد جوجه يک‌روزه وجود داشته است، اظهار داشت: اين مساله در افزايش قيمت مرغ بي تاثير نيست اما مهم‌ترين علت آن اين است که از دهه فجر تا نوروز تقاضا براي اين کالا افزايش پيدا مي‌کند.

وي افزود: علاوه بر اين، افزايش قيمت کالاهاي ديگر مانند ميوه که اين روزها اتفاق افتاده، روي قيمت مرغ تاثيرگذار است.

يوسفي با بيان اينکه قيمت نهاده‌ها تغييري نداشته است، گفت: قيمت جوجه طي دو تا سه هفته اخير افزايش يافته و به حدود ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ تومان رسيده، ضمن اينکه مرغي که اين روزها در حال عرضه است، به دليل افزايش تقاضا گران شده و بهاي جوجه‌اش خيلي بالا نبوده است.

وي، قيمت مرغ زنده را نيز حدود ۵۰۰۰ تا ۵۲۰۰ تومان عنوان کرد و افزود: اين روزها در برخي مناطق قيمت مرغ آماده به طبخ بسيار غيرمنطقي است و بهاي منطقي اين کالا در شرايط فعلي بين ۷۵۰۰ تومان تا ۸۰۰۰ تومان است.

يوسفي با بيان اينکه در برخي مناطق قيمت مرغ بسيار مناسب است، گفت: ميادين ميوه و تره بار، مراکز عمده فروشي مانند خيابان شهرستاني ميدان امام حسين(ع) و صادقيه مرغ را به قيمت کمتر از ۸ هزار تومان عرضه مي‌کنند.

وي با اشاره به اينکه قيمت مرغ طي روزهاي آينده کاهش پيدا مي‌کند، اضافه کرد: اصولا برنامه ريزي‌ها براي توليد جوجه به شکل سنتي به گونه‌اي است که توزيع مرغ افزايش و قيمت آن کاهش مي‌يابد و به اعتقاد بنده از ۱۵ اسفندماه به بعد قيمت اين کالا افت مي‌کند ضمن اينکه بهاي مرغ براي شب عيد بين ۷۵۰۰ تا ۸۰۰۰ هزار تومان است و قيمت آن از ۸ هزار تومان بالاتر نمي‌رود.

يوسفي درمورد اين موضوع که قيمت ۸ هزار تومان براي مرغ شب عيد گران است، تصريح کرد: اين قيمت زياد نيست، مرغ‌داران ماه‌ها زيان کرده‌اند و قيمت مرغ تا يک ماه قبل آن قيمتي که مردم آن را خريداري مي‌کردند، نبود و توليدکنندگان تا دوهفته قبل مرغ را به قيمت ۶۵۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان تحويل شرکت پشتيباني امور دام مي‌دادند.

وي، قيمت تمام شده توليد مرغ زنده را حدود ۴۸۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: بنابر بر گفته مسئولان شرکت پشتيباني امور دام اين شرکت بين ۱۵۰ تا ۱۶۰ هزار تن مرغ ذخيره شده دارد که حتما اين مرغ‌ها را براي شب عيد وارد بازار مي‌کند چرا که در غير اين صورت تاريخ مصرف آنها به اتمام مي‌رسد.

يوسفي با اشاره به راه اندازي بازارچه‌هاي بهاره اضافه کرد: عرضه مرغ منجمد با قيمتي کمتر از ۷۰۰۰ تومان در اين بازارچه‌ها انجام مي‌شود ضمن اينکه مرغ منجمد نيز هيچ مشکلي ندارد و کيفيت آن کمتر از مرغ گرم نيست.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html